۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۳۶۰۸۹
ساعدی در گفت‌وگو با رسا:

اروپایی‌ها وقت ایران را تلف کردند | تنها باید به ظرفیت داخل توجه کرد

اروپایی‌ها وقت ایران را تلف کردند | تنها باید به ظرفیت داخل توجه کرد
نماینده مردم دشت آزاداگان و هویزه در مجلس معتقد است که طرف‌های اروپایی ۱۸ ماه وقت ایران را تلف کرده‌اند و باید در شرایط فعلی تنها به ظرفیت داخلی کشور توجه شود.
قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در خصوص بدعهدی طرف‌های اروپایی در قبال ایران، گفت: سه کشور اروپایی به عنوان یک حلقه واسط، سیاست‌های آمریکایی‌ها در قبال ایران را اجرا کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چند مرحله به دولت گوشزد کردند که اروپا قصد دارد ایران را در یک حالت بلاتکلیفی نگه بدارد. حتی به دولت تاکید شد تا وقتی اروپا قدم عملی در قبال ایران بر نداشته، به هیچ عنوان بر روی قول آن‌ها تمرکز نکنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تحلیل رفتار دولت در قبال طرف اروپایی، ابراز داشت: نگاه دولت در موضوع روابط بین الملل، برآمده از حسن نیت است. دولت آقای روحانی تلاش کرد در ابتدا حسن نیت خود را به طرف مقابل نشان دهد، اما شاهد بودیم که بعد از ۱۸ ماه چیزی عاید ایران نشد.

وی با مخاطب قرار دادند طرف اروپایی، گفت: امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اروپایی‌ها می‌گویند که برنامه دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای به حدی شفاف است که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون در موارد بسیار زیادی پس از بازرسی‌های گسترده، صلح آمیز بودن آن را تایید کرده‌اند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه تاکید کرد: به فرض اینکه طرف اروپایی پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد، ایران به دلیل حسن رفتار خود در قبال بازرسان بین المللی، به هیچ وجه متضرر نخواهد شد.
 
ساعدی تصریح کرد: طرف اروپایی بعد از ۱۸ ماه متوجه شده که ایران گول آن‌ها را نمی‌خورد و به دلیل اقتدار داخلی و خارجی خود، هرگز حاضر نیست مسائل صلح آمیز هسته‌ای خود را به پستو ببرد. به همین دلیل نیز طرف اروپایی با ایجاد بهانه به دنبال مانع تراشی جدید برای ایران است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس اظهار داشت: فضای داخلی ایران از زمان آغاز مذاکرات برجام به طرف آمریکایی و شرکای اروپای بدبین بودند و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نگرانی خود را در این خصوص بیان کرده بودند.

وی اضافه کرد: سیاستمداران حاضر در بدنه دولت با وجود این نگاه، همچنان به خریدن زمان و مذاکره تاکید داشتند که در عمل به توفیق زیادی دست پیدا نکردند.

ساعدی در پایان گفت: فضای سیاسی کشور امروز در قبال اروپا کاملا یکدست شده و علاوه بر حاکمیت و ملت، دولت نیز به این نتیجه رسیده که باید از اروپا قطع امید کرده و تنها به ظرفیت‌های داخلی تمرکز کند. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات